Google hecht waarde aan deze backlinks en beoordeelt dit als een soort stemmen. Hoe meer stemmen, hoe beter dit zal uitpakken voor jouw website. Let er echter wel op dat kwaliteit boven kwantiteit gaat. Aantallen zijn niet zo zeer belangrijk meer, het is de kwaliteit en relevantie dat telt. In dit artikel zullen we wat verder in gaan op linkbuilding.
Google ziet het liefst dat mensen uit interesse en waardering voor jouw content een link opnemen vanaf hun eigen website naar jouw website/artikel. Van linkbuilding is in dat geval dus geen sprake, aangezien de linkplaatsing natuurlijk verloopt. Je hoeft er niet om te vragen. Dit is het meest ideale scenario. De praktijk werkt echter vaak anders. Het is belangrijk dat je linkpartners gestaag toenemen en niet in één klap. Dit wordt als onnatuurlijk gezien en heeft vaak een spammy karakter. Zorg binnen je online marketing strategie dus voor een natuurlijke inzet van linkbuilding.
Betrouwbare linkbuilding is nog altijd van grote betekenis als het gaat om een effectieve zoekmachine optimalisatie strategie.
Ondernemers die online willen groeien, kunnen niet om linkbuilding heen. Dit stuk laat zien hoe je stap voor stap een sterker backlinkprofiel opbouwt, zeker slim in combinatie met een betrouwbaar linkbuilding platform.